Falsk marknadsföring, Sahlin!

2009-10-29


Foto: Olah Örtengren

Alliansens jobbpolitik har bevisat sig och den fungerar. Den politik som socialdemokraterna, MP och vänstern nu lanserar minskar arbetstillfällena med 140 000. Det skriver Centerpartiledaren och näringsministern Maud Olofsson på Newsmill.


"Idag samlas Socialdemokraterna till något man kallar 'Jobbkongress'. Det är falsk marknadsföring. För i brist på nya idéer väljer socialdemokraterna nu istället att blicka bakåt till gammal välkänd politik. En politik som en gång redan prövats i fullskalemodell under Mona Sahlins och Göran Perssons ledarskap. Därför vet vi också vad resultatet är.

Växande klyftor och över en miljon människor i utanförskap.

När Socialdemokraternas partiledare Mona Sahlin tillträdde 2007 var det med ett löfte om förnyelse. Partiet skulle lära av valförlusten och omvärdera den politik som lett till massarbetslöshet. När socialdemokraterna nu samlas till kongress kan vi konstatera att det löftet inte blev så mycket mer än ord."

Läs hela artikeln på Newsmill


INLÄGGET SKRIVET AV DAVID PERSSON



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 61 62 62 63 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74
jobbpolitik alliansen jobbkongress politik socialdemokraterna mona sahlin jobb

0 kommentarer:

Skicka en kommentar