Olah Örtengren

2009-09-09

Om Olah Örtengren



Jag heter Olah Örtengren, är 39 år och gift med Linda sedan 10 år tillbaka. Vi har två 
döttrar tillsammans som är 9 och 6 år gamla. Vi bor i Baggeby på Lidingö.

Jag driver en webb- och designbyrån som heter Annonsmakaren. Är en politisk 
bloggare och numera också en flitig insändarskrivare. Jag driver även nyhetssajten
 Allt om Alliansen samt designar och skickar ut nyhetsbreven för Alliansens Vänner. Är även initiativtagare till boken “Handbok för föräldrar - lär dig vad ditt barn gör på 
internet”.

I familjeföretaget Millwell AB så tillverkar vi svensk ekologisk hudvård samt är generalagenter för den biodynamiskt nedbrytbara servetten TowTabs i Norden.

Mitt intresse för politik kom först för 6-7 år sedan. Jag har en liberal syn på människor och ekonomi medan min världsåskådning är mer 
konservativ - främst för den långsiktiga omtanken för vår miljö.

Jag är en moderat miljövän som vill uppmuntra alla till en grönare 
vardag - en lokalpatriot som vill sprida Lidingö som förebild - en förälder som vill att alla våra barn och ungdomar ska må bättre!

Fotnot: Allt om Alliansen är en nyhetsblogg som samlar fakta, nyheter, beslut, de bästa borgerliga debattörerna och alliansbloggarna under ett och samma tak. Allt om Alliansen drivs ideellt helt av webbredaktören Olah Örtengren.

Intressen

Jag förvandlar min intressen till affärsidéer så mina intressen är mina affärsidéer. Grönt entreprenörskap ligger mig varmt om hjärtat - att miljö och kapitalism ska samverka för en grönare värld.

Favoritfilmer

Jag är utbildad filmmanusförfattare och älskar det mesta med:
  • Alfred Hitchcock
  • Ingmar Bergman
  • Ridley Scott
  • Steven Spielberg
  • George Lucas
  • Disney
Skriver på ett filmmanus på engelska när jag får 10 minuter över - mellan jobb och blogg. Det sker alltmer sällan nu för tiden.

Favoritmusik

  • Frank Sinatra
  • The Ramones
  • Bee Gees
  • Gary Numan
  • Tori Amos
  • Gammal hårdrock
  • Powerballader
  • Disneymusik
  • Smashing Pumpkins
  • Black Sabbath
  • Kyuss
  • The Doors
  • Mötley Crüe
  • Metallica
  • Slayer
  • Van Halen
  • Merciful Faith
  • Venom
  • King Diamond
  • Kiss
  • Rolling Stones
  • Beatles

Favoritböcker

  • "Dårarnas paradis" av Göran Skytte.

Annars blir det mest faktaböcker och det som finns till hands på toaletten. Har inte tid att läsa böcker!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar