Rekorddåligt val av Socialdemokraterna!

2009-09-27




Rubriken ovan förväntar jag mig att se som den näststörsta rubriken under
"Alliansen vann igen" dagen efter valet 2010!

Resultatet från det tyska valet visar att det inte bara är i Sverige som Socialdemokratin är i kris - S krisar i hela EU!

Man kan inte vinna val på gamla meriter sägs det. Och det är väl tur för De rödgröna med tanke på deras katastrofala meriter, deras oförmåga att förnya sin politik och deras ledarskapskris - som idag är ännu större behov av en total utrensning än 2006. Eller som jag skrev tidigare idag:

"Jag tror det var Göran Greider som en gång sa att socialdemokratin var som nykterhetsrörelsen - en folkrörelse utan folk! Nu saknar denna folkbefriade folkrörelse även trovärdiga ledare.

Men den har en benhård kärna; ett järngäng inom S som framhärdar - med dårars envishet - att socialdemokratin är bättre än både sina medlemmar och ledare! Till deras stöd har de opinionen som visar ett större stöd för de rödgröna än de blå. Men vad de inte verkar förstå är att detta stöd enbart finns på pappret - siffror tagna ur luften.

Valet 2010 kan bara sluta på ett sätt - med en total katastrof för Socialdemokraterna! Allt annat ser jag som en coup d'état!"

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

politik, mona sahlin, moderaterna, val 2010, regeringen, skatter, vänsterpartiet, stockholm, alliansen, centerpartiet, miljöpartiet, fredrik reinfeldt, samhälle, demokrati, valet 2010, de rödgröna, kristdemokraterna, twingly


Bookmark and Share

0 kommentarer:

Skicka en kommentar